
ROSCÓ DE REIS FARCIT DE TÒFONA DE TORRÓ DE XOCOLATA I NATA – @art_by_sue
Una festa en la qual els nens són protagonistes i on les famílies es reuneixen entorn d’una taula, després d’obrir els regals, per a gaudir d’un deliciós menjar amb el Tortell com a colofó.
El Tortell simbolitza el passatge bíblic de la trobada dels Reis Mags d’Orient amb el Nen Jesús.
La seva forma circular té a veure amb el cercle infinit de l’amor, que no té ni principi ni fi. I és tot un símbol de pau, amor i esperança.
Aquesta recepta del Tortell de Reis farcit de Tòfona de torró de xocolata no necessita llargs temps de llevat pel que en un matí ho tindreu llest.
Ingredients
Elaboració
Notes
Consells
Ingredients
- 1/2 Kg de farina de força
- 100 gr d’ou
- 90 gr de sucre
- 125 gr d’aigua
- 40 gr de suc de taronja
- 25 ml d’aigua d’azahar
- Ralladura de taronja
- 100 gr de mantequilla
- 25 gr de llevadura fresca
- 10 gr de sal
- 1 ou per pinzellar
- 200 gr de sucre glas
- 40 ml d’aigua
- 250 ml de nata per montat
- 100 gr de torró de xocolata
- 1 ou batut
- Ametlles a gra o filetejada
- Sucre glas
Elaboració
Tortell:
- Pastar tots els ingredients excepte la sal, el llevat i la mantega. Quan estigui pastat afegir el llevat i continuar pastant.
- Afegir la sal i continuar pastant (fer la prova de la membrana que consisteix a agafar una petita porció de massa aproximadament de la grandària d’una pilota de golf i estirar-la amb cura entre els dits i si la massa s’estira sense trencar-se formant un vel ja està. Si s’estripa hem de continuar pastant una mica més).
- Incorporem la mantega freda i tallada en trossos petits. Deixar la massa en fred durant una hora.
- Tallar la massa en porcions de 400 g de pes i donar-li forma allargada. Deixar refredar en el frigorífic fins que la massa endureixi.
- Treure del frigorífic. Estirar la massa amb ajuda d’un corró i després enrotllar-la fent un cilindre.
- Posar sobre una safata de forn amb paper *sulfurizado i deixar fermentar durant 2 hores o fins que doblegui el seu volum.
- Pintar amb ou i afegir per damunt ametlla laminada sense torrar humitejada i sucre perlat, l’elaboració del qual s’explica a continuació.
- Enfornar durant 20 minutos a 190 °C.
Sucre perlat:
- Barrejar en un bol el sucre amb l’aigua fins a aconseguir una pasta compacta. Fer una bola. Pressionar molt bé perquè no es desfaci. Deixar assecar una estona.
- Estendre paper vegetal en una safata i, amb una ratlladora, ratllar la bola perquè les petites porcions de sucre caiguin sobre el paper.
- Deixar assecar a temperatura ambient unes hores. millor fer-lo d’un dia per a un altre. Desgranar el sucre que hagi quedat pegat i guardar en un pot de vidre.
Tòfona de torró de xocolata:
- Escalfar la nata en un cassó i, quan comenci a bullir, retirar del foc. Afegir el torró de xocolata prèviament triturada.
- Remoure fins que estigui ben fos i deixar refredar completament en la nevera durant unes hores (pot deixar-se fet del dia anterior).
Decoració:
- Quan el tortell estigui a temperatura ambient, tallar transversalment i emplenar amb la tòfona de torró i amb la nata.
- Empolvorar amb sucre *glas i uns fils de xocolata fosa.
- Se li poden afegir unes groselles.
Notes
Consells
Per decorar
- Un bon grapat d’ametlles laminades humitejades amb aigua per a decorar el tortell
- Sucre perlat
- Tòfona de torró de xocolata
- Nata montada
- Sucre glas
- Xocolata fosa Groselles